Perisian Anti Virus untuk USB drive anda

Sudah sekian lama saya mencari perisian anti virus khusus untuk USB drive yang mampu melindungi USB drive daripada dijangkiti oleh virus daripada PC. Seringkali bila saya membuat ‘troubleshooting’ atau memasang perisian tertentu pada komputer pelanggan menggunakan USB drive, kerap terjadi virus yang sudah sedia terdapat pada komputer itu akan menjangkiti USB drive saya.

Menurut laman web pendriveapps, perisian Mx One ini mampu menghalang USB drive anda dari dijangkiti oleh virus. Disamping itu ia juga mampu membuat imbasan kepada ‘boot sector’ drive anda untuk membuang segala autorun yang tidak diingini.

Anda boleh muatturun pada laman web pendriveapps. Selamat mencuba.

5 comments on “Perisian Anti Virus untuk USB drive anda

  1. assalamua’laikum..
    saya ada download mx one & simpan failnya
    dlm document tetapi masalahnya bila saya scan
    virus menggunakan avira antivir, avira antivir
    telah detect mx one sbg virus, kenapa yea??
    terima kasih…

    @uzair: Seperti naktau komen la, ia adalah false positive. Kalau Avira detect sebagai ancaman, ‘ignore’ sahaja amaran berkenaan.

  2. salam uzair,

    saya rasa mx one tu bukan virus. tp ia mungkin berpunca dr false positive avira itu sendiri krn… mungkin jg cara tindakan mx one itu berfungsi mirip kpd tindakan sebuah virus/trojan. bukan semua anti virus bebas 100% dr false positive.

Tinggalkan Jawapan

